NLProfiel biedt merken en hun bureaus de mogelijkheid om door middel van relevante profielen eenduidig over verschillende mediapartijen heen te kunnen plannen.
De wens vanuit de advertentiemarkt voor betere digitale ‘targeting’ groeit sterk. De samenwerking tussen de drie grote Nederlandse mediapartijen DPG Media, RTL Nederland en Mediahuis is het antwoord daarop door datagedreven marketing binnen het Nederlandse mediaspeelveld integraal te faciliteren met NLProfiel.
Het gedrag van bezoekers binnen het netwerk van DPG Media, RTL Nederland en Mediahuis wordt onderling verrijkt. Door gezamenlijk data aan te bieden wordt het volume per profiel vergroot. Bezoekers die eerder niet werden geprofileerd op het eigen netwerk kunnen nu wel worden gesegmenteerd. NLProfiel kan ingezet worden in programmatic en IO based (directe) campagnes.
Essentieel voor het gebruik van data is dat alles binnen de AVG-regelgeving valt. De consument geeft toestemming om hun data te gebruiken op onze sites. Zo registreren we welke sites bezocht worden. We gebruiken deze gegevens om een duidelijk beeld te krijgen van onze bezoekers. Op basis van deze informatie maken we profielen aan, bijvoorbeeld vrouwen van 50 jaar of ouder met een voorliefde voor tuinieren.
USP’s: NLProfiel combineert volume, kwaliteit, vertrouwen én transparantie
- Volume: door data gemeenschappelijk met elkaar aan te bieden, vergroten we het volume per profiel en worden we relevanter voor marketeers.
- Kwaliteit: door direct data te bundelen vanuit de bron en uit te serveren binnen een kwalitatief hoogwaardige omgeving is sprake van een versterkend effect voor het overbrengen van de boodschap.
- Vertrouwen: de kwalitatieve publishers bieden zekerheid van een vertrouwde omgeving, richting consument en marketeer.
- Transparantie: we bieden volledige transparantie over de opbouw van de profielen.
Targeting mogelijkheden
NLProfiel heeft de meest gebruikte profielen opgesteld en zal deze regelmatig updaten. Ook is het mogelijke custom segmenten aan te vragen. De segmenten zijn hier te vinden.
Deze profielen zijn gratis te gebruiken tijdens de pilot periode die is verlengd tot medio 2019.
Contactgegevens mediapartijen:
- DPG Media: 088-572 28 88 of via advertising.sales@persgroep.nl
- Telegraaf Media Groep: 088 824 0234 of informatie@tmg.nl
Q&A
Is NLProfiel mogelijk volgens de privacywetgeving ‘Algemene verordening gegevensbescherming’?
Ja. Op alle sites van de aangesloten mediapartijen wordt bij het vragen van de toestemming van de consument het gebruik van gegevens voor NLProfiel expliciet genoemd en in privacy statements nader toegelicht, zodat daarmee rechtsgeldig toestemming verkregen.
Kunnen andere mediapartijen ook aansluiten?
Gedurende de pilot tot 1 januari 2019 welke is verlengd tot zomer 2020 zijn de huidige mediapartijen aangesloten, het doel is om na de pilot fase uit te breiden met meer mediapartijen.
Wat zijn de kosten voor het gebruik van NLProfiel?
Gedurende de pilot, tot de zomer 2020, is het inzetten van een NLprofiel kosteloos.
Wat is het voordeel van NLProfiel ten opzichte van een campagne bij één van de afzonderlijke uitgeverijen?
Schaal (vergroten cookie pouls) creëren door samen te werken. Grotere profielen zorgen ervoor dat bepaalde KPI’s behaald kunnen worden.
Wordt de data onderling tussen de mediapartijen gedeeld?
De mediapartijen krijgen geen toegang tot elkaars ruwe data en verrijken hun eigen data niet met behulp van de NLProfiel-segmenten.
Heb je een vraag die niet is beantwoord via deze site, neem dan contact op met één van de drie aangesloten mediapartijen:
- DPG Media: 088-572 28 88 of via advertising.sales@dpgmedia.nl
- Telegraaf Media Groep: 088 824 0234 of via informatie@tmg.nl