NLprofiel: transparantie en standaardisatie

Demografisch | Interesses | Targeting | Custom

De profielen van De Persgroep, TMG en Sanoma zijn te verdelen in twee categorieën: demografische- en interesse data. De demografische profielen zijn opgebouwd op basis van hardfacts (inlog- en abonneedata), leesgedrag en voorspellende data. Voor de interesse profielen worden er voorspellingen gedaan aan de hand van lees- en surfgedrag. De profielen worden dagelijks ververst en verlopen na maximaal 90 dagen.

Vragen over privacy voor consumenten vind je hier.

Start je campagne

Demografische profielen

Op basis van abonneedata, nieuwsbriefregistraties, inloggegevens en andere online inschrijfformulieren kan er een profiel gevormd worden met demografische kenmerken. Deze hardfact data wordt verrijkt met lees- en surfgedrag van onze bezoekers. Voorbeelden van demografische kenmerken zijn: geslacht, leeftijd en sociale klasse.

Geslacht:

  • Man – Hardfacts
  • Vrouw – Hardfacts

Leeftijd:

  • 18-34
  • 35-49
  • 50+

Sociale klasse:

  • Laag      D
  • Midden  B2, C
  • Hoog     A, B1
Opleidingsniveau:

  • Laag
  • Midden
  • Hoog

Inkomen:

  • Laag
  • Midden
  • Hoog

 

 

 

 

Interesse profielen

Het lees- en surfgedrag bepaalt de interessegebieden van onze bezoekers. Gebruiker X valt in het interesseprofiel ‘Automotive’ als hij meerdere malen een pagina of artikel gerelateerd aan auto’s heeft bezocht. Voorbeelden van interesseprofielen zijn: sport, nieuws & politiek, entertainment, reizen e.d.

  • Automotive
  • Business and Finance
  • Careers
  • Family and Relationships
  • Food & Drink
  • Healthy Living
  • Home & Garden
  • News
  • Entertainment
  • Culture
  • Football
  • Shopping
  • Sports
  • Style & Fashion
  • Technology & Computing
  • Travel

Targeting

Er kunnen per campagne meerdere demografisch- en interesse profielen geselecteerd worden. Deze profielen worden als losse onderdelen aan de campagne gekoppeld.

Eenmalige campagne segmenten

Daarnaast kunnen voor campagnes specifieke profielen worden aangemaakt. Zodra deze campagne specifieke profielen worden aangemaakt, worden ze in bovenstaand overzicht toegevoegd.

Custom profielen kan je aanvragen via het contact formulier.