Demografisch | Interesses | Targeting | Custom
De profielen van DPG Media, RTL Nederland en Mediahuis zijn te verdelen in twee categorieën: demografische- en interesse data. De demografische profielen zijn opgebouwd op basis leesgedrag en voorspellende data. Voor de interesse profielen worden er voorspellingen gedaan aan de hand van lees- en surfgedrag. De profielen worden dagelijks ververst en verlopen na maximaal 90 dagen.
Vragen over privacy voor consumenten vind je hier.
Demografische profielen
Op basis van surfgedrag kan er een profiel gevormd worden met demografische kenmerken. Voorbeelden van demografische kenmerken zijn: geslacht, leeftijd en sociale klasse.
Geslacht:
Leeftijd:
|
Opleidingsniveau:
|
Interesse profielen
Het lees- en surfgedrag bepaalt de interessegebieden van onze bezoekers. Gebruiker X valt in het interesseprofiel ‘Automotive’ als hij meerdere malen een pagina of artikel gerelateerd aan auto’s heeft bezocht. Voorbeelden van interesseprofielen zijn: sport, nieuws & politiek, entertainment, reizen e.d.
|
|
Targeting
Er kunnen per campagne meerdere demografisch- en interesse profielen geselecteerd worden. Deze profielen worden als losse onderdelen aan de campagne gekoppeld.
Eenmalige campagne segmenten
Daarnaast kunnen voor campagnes specifieke profielen worden aangemaakt. Zodra deze campagne specifieke profielen worden aangemaakt, worden ze in bovenstaand overzicht toegevoegd.
Custom profielen kan je aanvragen via het contact formulier.